Technologische vooruitgang heeft in de loop der jaren geleid tot ongelooflijke ontwikkelingen in de samenleving die we elke dag als vanzelfsprekend beschouwen. Een van de belangrijkste zijn de verwarmings- en koelunits in bijna elk gebouw dat we betreden. Met de eerste tekeningen van de HVAC-unit van Willis Carrier in 1902 zijn we sterk afhankelijk geworden van de machines die de luchtstroom in onze huizen en bedrijven regelen. Installaties en reparaties en het proces om ervoor te zorgen dat technici gemakkelijk de taken kunnen vinden die nodig zijn om de klus te klaren, zijn belangrijke uitdagingen waarmee HVAC-beheerbedrijven dagelijks worden geconfronteerd tijdens hun reis om hun bedrijfsresultaten te verbeteren en de algehele tevredenheid van klanten te bieden.
Een van de beste manieren om met deze uitdagingen om te gaan? HVAC-beheersoftware gebruiken om gegevens op te slaan, taken te beheren en de cijfers te kraken. Desondanks aarzelen sommige bedrijven om HVAC-servicesoftware te gebruiken om hun zaken te beheren vanwege de vele soorten softwareoplossingen die er zijn. Lees meer om vier redenen waarom uw bedrijf kan profiteren van HVAC-beheersoftware.
Hoe kan HVAC-software uw HVAC-bedrijf laten groeien??
1. Blijf de concurrentie voor
Het bezitten en exploiteren van een HVAC-bedrijf betekent dat u al uw “kanalen” op een rij moet hebben. Geschat wordt dat de HVAC-industrie zal groeien met een snelheid van 6,3% van 2022 tot 2030, volgens Grand View-onderzoek. Een tekortkoming van veel bedrijven is het onvermogen om de voortgang van zowel individuele banen als jaar-op-jaar trends te volgen, aangezien deze cijfers voortdurend veranderen.
Door HVAC-servicesoftware in uw bedrijf te integreren, kunt u uw services stroomlijnen, zodat u uw concurrenten voorblijft. Met HVAC-servicesoftware kunt u uw marketingstrategieën een boost geven om nieuwe klanten aan te trekken, terwijl u uw technici een geautomatiseerd platform biedt waarmee ze gemakkelijk informatie kunnen delen met huidige klanten en ervoor zorgen dat er geen vragen onbeantwoord blijven of onjuist worden behandeld. Door alle informatie op één gemakkelijk toegankelijke locatie te loggen, kunt u eventuele problemen oplossen.
2. Verbeter het behoud van werknemers
Het is geen geheim dat bekwame HVAC-technici zijn schaars. Hoewel het al jaren zo is, laten statistieken zien dat zelfs met de gestage opkomst van de HVAC-industrie, deze aantallen naar verwachting niet snel zullen stijgen. Een belangrijk deel van dit dilemma kan worden toegeschreven aan een ouder wordend personeelsbestand, maar een ander conflict kan het gebrek aan gemak zijn bij het uitvoeren van taken als gevolg van verouderde methoden en verouderde technologie. Werknemers die hun baan uitdagend vinden om te managen, zullen zich genoodzaakt voelen om door te stromen naar iets dat beter aansluit bij hun persoonlijke behoeften.
Terwijl HVAC-technici garantieservices beoordelen, hun taken de hele dag door uitvoeren en betalingen van klanten aannemen, kan HVAC-servicesoftware helpen de problemen waarmee ze worden geconfronteerd te elimineren. Door HVAC-servicesoftware in uw bedrijf te integreren, zal het behoud van werknemers toenemen door het werk van HVAC-technici gemakkelijker te maken, wat ook leidt tot een hogere tevredenheid van klanten.
3. Houd uw HVAC-bedrijf compliant
In het geval dat uw HVAC-bedrijf niet voldoet aan de voortdurend herziene regelgeving van het Department of Energy (DOE), kan uw bedrijf worden onderworpen aan hoge boetes, juridische conflicten en het verlies van vergunningen, wat een nadelig effect kan hebben op zijn reputatie . Een HVAC-servicesoftware zal een veel betrouwbaardere bron blijken te zijn om op de hoogte te blijven van constante veranderingen, waardoor uw bedrijf wordt beschermd tegen per ongeluk niet voldoen aan de voorschriften.
Terwijl sommigen bijvoorbeeld technisch onderlegd zijn, hebben anderen misschien meer begeleiding nodig om door een nieuw systeem te navigeren. Geduldig zijn en training geven tijdens de overgang kan werknemers helpen die aarzelen of zich zorgen maken over een nieuw systeem om soepeler te presteren en uiteindelijk de productiviteit te verhogen. Sommige softwareoplossingen bieden professionele training aan als onderdeel van hun onboardingproces bij het bedrijf.
4. Plan gemakkelijk afspraken in
Het kan frustrerend zijn om een klant teleur te stellen met een gemiste afspraak of een late aankomst vanwege de nalatigheid van een receptioniste of technicus of als er een fout of tekortkoming is opgetreden in de planningstechnologie zelf. Het is net zo jammer om klanten op het laatste moment te laten annuleren en een technicus tijd en geld te laten verspillen aan het reizen naar hun locatie om een klus te klaren die niet langer nodig is.
HVAC-servicesoftware voorkomt de kans op gemiste opdrachten doordat alle gegevens veilig en nauwkeurig worden opgeslagen. Met HVAC-beheersoftware kunnen uw klanten hun afspraken eenvoudig bijwerken en innovatief annuleren, waardoor uw technici in realtime op de hoogte worden gebracht, zodat ze zich kunnen concentreren op de volgende werkorder.
HVAC-beheersoftware – de afhaalmaaltijd
Blijf de concurrentie voor door HVAC-servicesoftware te laten helpen bij de werking van uw HVAC-bedrijf. Het hebben van alles-in-één HVAC-beheersoftware zorgt voor organisatie, betrouwbare communicatie en, belangrijker nog, een permanent en tastbaar voordeel ten opzichte van uw concurrenten. Bedrijven met gestroomlijnde activiteiten en een bewezen staat van dienst in het voldoen aan de behoeften van klanten staan hoog aangeschreven.