Als merk of bedrijf is het niet voldoende om goed bekend te zijn met uw producten en diensten. Als u het hoogste niveau van succes wilt behalen, moet u ook goed bekend zijn met uw branche en klanten. Er zijn marktonderzoekssites die een diepere kijk op uw bedrijf kunnen geven en manieren kunnen ontdekken om uw publiek te overtuigen om u te helpen bij het verkrijgen van deze inzichten.
Wat is marktonderzoek en waarom is het belangrijk?
Marktonderzoek is het verzamelen en analyseren van gegevens over de marktpositie van een product of dienst. Het onderzoekt gegevens over de huidige klantinteresse en potentiële groei.
Marktonderzoek verzamelt ook informatie over mensen die geïnteresseerd zijn of kunnen zijn in een product of dienst. Het interpreteert gegevens met betrekking tot het bestedingspatroon van klanten, geografische locaties, concurrenten in de branche en economische omstandigheden.
Deze inzichten helpen u bij het bepalen van:
- Wie uw klanten zijn
- Hoeveel mensen worden waarschijnlijk uw klanten
- Hoe ze kopen?
- Waarom ze kopen?
- Waarom ze bij jou kopen?
- Hoeveel ze kopen?
- Waarom kopen ze bij een concurrent?
- Waar kansen liggen voor nichemarketing
Er zijn veel sites voor marktonderzoek die u kunnen helpen inzicht te krijgen in uw klanten en branche om antwoorden op deze vragen te vinden.
De beste sites voor marktonderzoek
De volgende tools, platforms en onderzoeksmethoden behoren tot de beste sites voor marktonderzoek. Gebruik deze gratis websites voor marketingonderzoek om meer te weten te komen over uw branche, klantenbestand en groeipotentieel.
Hulpprogramma’s voor gegevens over de Amerikaanse volkstelling
Het bepalen van uw marktomvang, of het potentiële bereik van uw producten of diensten, is een belangrijk onderdeel van marktonderzoek. Onderzoek hoeveel mensen je redelijkerwijs kunt verwachten om klant te worden. Voor dit soort onderzoek zijn er datatools beschikbaar van het United States Census Bureau. Meer dan een dozijn online marktonderzoekstools en gratis brancheonderzoeksrapporten zijn beschikbaar op de site, waardoor u inzicht krijgt in de demografische gegevens en geografische locaties van populaties die mogelijk geïnteresseerd zijn in uw aanbod.
SBA’s Office of Entrepreneurship Education Resources
De Amerikaanse Small Business Administration-website is een andere uitstekende bron voor marktonderzoek op het gebied van demografische gegevens van klanten en economische statistieken. Hun Office of Entrepreneurship Education heeft een verscheidenheid aan analysehulpmiddelen, bronnen en rapporten voor marktonderzoek die kunnen worden gebruikt om meer te weten te komen over klantstatistieken, productproductie, economische factoren en gegevens voor marketinginformatie.
Pew Onderzoekscentrum
Zoek in het Pew Research Center naar aanvullende rapporten en datasets die u in uw marktonderzoek kunt gebruiken. Het bedrijf voert “opiniepeilingen, demografisch onderzoek, inhoudsanalyse en ander gegevensgestuurd sociaalwetenschappelijk onderzoek” uit, die allemaal informatie verschaffen over sociale, industriële en mediatrends. De diverse en diepgaande rapporten bieden bedrijven een datagestuurd perspectief op de problemen die industrieën en geografische gebieden vormgeven.
statistiek
Statista is een andere uitstekende site voor marktonderzoek als het gaat om het onderzoeken van gegevens en statistieken. De website bevat datasets over onderwerpen uit meer dan 600 sectoren. Statista biedt harde gegevens en tal van ondersteunende grafieken en infographics die de gegevens gemakkelijk te gebruiken, te begrijpen en toe te passen maken in marktanalyses.
SurveyMonkey
Informatie verkrijgen van mensen die voldoen aan de criteria van uw ideale klant is nuttig, net als het verzamelen van gegevens van degenen die zaken met u doen. Het onderzoeken van uw huidige klanten moet worden opgenomen als onderdeel van uw marktonderzoek om inzicht te krijgen in hun aankoopbeslissingsproces en informatie die u kan helpen koperspersona’s te creëren. Om dit soort onderzoek uit te voeren, gebruikt u SurveyMonkey om enquêtes te maken die u naar uw huidige klantenlijst kunt sturen.
Google-enquêtes
Vragen stellen is een van de meest effectieve manieren om meer te weten te komen over uw doelmarkt. U kunt direct inzicht krijgen in de hoofden van uw doelgroep door enquêtes te maken en deze te verspreiden onder mensen die overeenkomen met de kenmerken van uw ideale doelgroep. Google Surveys is een van de beste sites voor dit soort marktonderzoek. U maakt een enquête, beschrijft wie u wilt invullen en Google verzamelt mensen die aan uw criteria voldoen en stuurt de resultaten naar u terug.
Google trends
Google Trends is nog een andere uitstekende bron voor marktonderzoek. Het geeft inzicht in de hoofden van consumenten en publiek. Door rapporten weer te geven bovenaan, meest gezochte termen, kunt u met de tool zien welke onderwerpen en verhalen populair zijn. Om meer inzicht te krijgen in de gebieden die het meest relevant zijn voor uw doelgroep en branche, kunt u filterfuncties gebruiken om trending verhalen te zien op basis van regio en categorie.
Stad Stad Info
Gebruik City Town Info voor meer gedetailleerde demografische informatie over carrières en geografische gebieden. Op de site kun je zoeken op regio en meer te weten komen over de soorten banen en universiteitservaring die mensen in dat gebied hebben. Met de gegevens kunnen bedrijven de mensen leren kennen die in specifieke gebieden in de Verenigde Staten wonen en inzicht krijgen in wat ze doen, hoeveel ze verdienen, hoeveel opleiding ze hebben en andere factoren.
Sociale vermelding
Social Mention is een ander hulpmiddel dat u kan helpen trends in de branche en actuele onderwerpen in de gaten te houden. De tool verzamelt sociale berichten waarin een specifieke zoekterm wordt genoemd. Het geeft ook informatie over de zoekterm, zoals het publiekssentiment (hoe gebruikers de term ervaren) en bereik (hoeveel invloed de term heeft). Om inzicht te krijgen in uw bedrijf of branche, zoekt u zowel naar uw merknaam als naar verwante termen om te zien hoe het publiek over het onderwerp denkt.
Beantwoord het publiek
Met een eenvoudige zoekfunctie op trefwoord kunt u ‘ontdekken waar mensen naar vragen’. Zelfs op zichzelf kan het u helpen snel een inhoudsplan in te vullen en u ook helpen bij het ontdekken van vragen, onderwerpen en trefwoorden waarin uw publiek geïnteresseerd is. Wanneer u uw specifieke onderwerp invoert op de zoekpagina, ziet u een lijst van vragen, veelvoorkomende zoektermen, onderwerpen en gerelateerde onderwerpen die u kunnen helpen uw campagne kracht bij te zetten.
Door deze vragen en zoektermen te gebruiken, kunt u ervoor zorgen dat u de juiste mensen bereikt.
U vindt uw klanten door te zoeken en zodra ze op uw website zijn aangekomen, heeft u de mogelijkheid om een prospect om te zetten in een loyale klant.
Begin nu met uw marktonderzoek
Als het gaat om het begrijpen en winnen van nieuwe klanten, vertrouw dan niet op goed onderbouwde gissingen, schattingen of onderbuikgevoelens. Verzamel de feiten. Gebruik deze marktonderzoekssites om een gedetailleerde concurrentieanalyse van uw branche uit te voeren om nieuw groeipotentieel voor uw bedrijf te ontdekken en de weg die u moet nemen om daar te komen.